Co nám Scooteři dluží? + přehled raritních skladeb

Abracadabra

20. díl 2. řady německého krimi seriálu Kobra 11 s názvem Smrtící sláva (v originále Tödlicher Ruhm) z roku 1998 zná každý poctivý fanoušek kapely. Zahráli si v něm totiž Scooteři! H.P. Baxxter v hlavní roli hraje sám sebe jako člena známé kapely, kterému chodí výhružné anonymy a později je zločinci unesen. Rick s Ferrisem se tam taky mihnou. Díl je vcelku průměrný, stejně jako celý seriál, ale schválně, kolik kapel si zahrálo v celém dílu nějakého seriálu? Číslo nevím, ale tuším, že bychom toho moc nenašli. :-)

Co je však důležité, úplně na začátku dílu, během první minuty zazní písnička Abracadabra v podání Andrého Fuxe (parťák nesmrtelného Semira Gerkhana) a H.P.-ho. Na klávesy je doprovází Rick. Styl skladby odpovídá náladě tehdy aktuálního alba Age of Love (díl se natáčel v roce 1997), takže není pochyb o tom, že ji složili Scooteři. Jenže ji nikdy nevydali. Jasně, můžeme si ji poslouchat v rámci tohoto seriálu, ale na albu a v plné verzi by se poslouchala mnohem lépe.

Každopádně Section 1, jeden z fanouškovských projektů, vzdali téhle písničce hold roku 2013 na albu Horsepowers Tide for a Furious Ride. Dozpívali druhou a třetí sloku a skladbu ucelili. Jestli by taková byla i celá verze od Scooteru, to se můžeme jen dohadovat.

* Původní odkaz na video přímo ze seriálu přestal z důvodu autorských práv fungovat, tak tu dávám aspoň prodlouženou fanouškovskou verzi, původní skladba je dlouhá jen 50 vteřin.

Singl Habanera

Pamatujete na album Push the Beat for This Jam? Je to nejlepší výběrová kompilace, co kdy Scooteři vydali, takhle nějak by to mělo vypadat. Singly, B-sidy, remixy, live záznamy, ale taky raritní materiál! Jednou z těchto raritek je písnička Habanera, respektive její club mix. Scooteři před vydáním kompilace oznámili, že Habanera bude novým singlem a jako ochutnávku nám nejprve nabízí remix. Jenže tehdy bylo nestálé období, kdy Axel Coon odcházel ze skupiny a mezitím se zrodila písnička Nessaja, která se nakonec stala dalším singlem. Žádná další verze Habanery už nikdy nevyšla a přitom je dost možné, že někde ve Scooter archivu leží rádio verze s vokály H.P.-ho, možná spolu s nějakým B-sidem či dalšími remixy, a to nemluvím o klipu. Objevil se pouze Muppet Mix na vinylu Habanera (vydáno jako Section 11), který ale nepřináší nic moc nového oproti původnímu remixu.

Skladba však tak úplně nezapadla. Kromě kompilace ji najdete také na koncertním DVD Encore (The Whole Story), kterou H.P. okořenil několika improvizovanými vokály z písně Loud and Clear (mimochodem, další raritní skladba), možná to je text z nevydané singlové verze. Úvod skladby hráli také v rámci medley Habanera / Call Me Mañana na live albu 10th Anniversary Concert, Monday 23.02.04 @ Docks/HH, které oficiálně již není nedostupné. Naposledy byla Habanera spatřena na bonusovém DVD k albu The Big Mash Up, kde ji zahráli na koncertě The Stadium Techno Inferno. V rámci medley ji hrávali ještě několikrát, ale tyto verze už nebyly vydány. Jak můžete vidět, kousek je to vskutku těžce dostupný a i když to není singl, na koncertech se objevuje dosti často. Zvláštní.

Možná proto, aby se celá tato situace vyřešila, Scooteři v roce 2016 nahráli písničku The Birdwatcher. Habaneru nápadně připomíná refrénem, v němž je taky použita známá árie klasické hudby. Birdwatcher už obsahuje MC vokály a možná se mohl stát i singlem, který by konečně nahradil Habaneru, ale nestalo se tak a naživo ho taky nikdy nehráli.

Hypotetický tracklist singlu Habanera (2002):

1.    Habanera (Radio Edit)
2.   Habanera (Big Room Mix)
3.   Habanera (Muppet Mix)
4.   No Pain, No Gain

Nevydané live záznamy z turné We Like It Loud!

Roku 2004 byly vydány dvě verze live alba: 10th Anniversary Concert, Monday 23.02.04 @ Docks/HH a Selected Songs of the 10th Anniversary Concert at Docks, Hamburg. První z nich byla distribuována online prostřednictvím oficiálního webu kapely, již není dostupná. Druhá vyšla jako digitální download klasicky v obchodech s hudbou a také na bonusovém CD alba Mind the Gap. První vydání obsahuje unikátní medley Habanera / Call Me Mañana, druhé zase Faster Harder Scooter. Webová edice alba Mind the Gap měla navíc ještě live verzi Take a Break (už také není oficiálně dostupná). I když dáme dohromady všechny skladby ze všech různých vydání, stejně nám ještě pár chybí, abychom to měli komplet. Vycházím z informací ze stránky Scootertechno.net - na koncertu zahrály, byly nahrány, ale nebyly vydány: Awakening, Fuck the Millennium, Roll Baby Roll, Surfin' Bird / Nellie the Elephant (písně vypůjčené od jiných interpretů), Ramp! (The Logical Song), Fire, Posse (I Need You on the Floor).

Singl Stripped

Něco podobného jako s Habanerou se odehrálo v případě písničky Stripped. Tato skladba z alba Mind the Gap se měla stát čtvrtým singlem po Jigga Jigga!, Shake That! a One (Always Hardcore). Píseň je to hezká, naživo zní taky pěkně, ale singl by se automaticky zařadil mezi experimenty Break It Up a She's the Sun, protože se jedná spíše o klidný popík, než o taneční pecku, na něž jsme u kapely zvyklí. I to mohl být důvod, proč Scooteři od tohoto záměru upustili a čtvrtým singlem z alba se stal nakonec Suavemente.

Suavemente, původně instrumentálka, kterou jsem nikdy neměl rád, především kvůli jejímu latino refrénu. V singlové verzi je už normálně H.P., sloka je úplně nová, ale refrén zůstal stejně neposlouchatelný jako předtím. Pro mě jeden z těch horších singlů. Otázkou je, jestli ten Stripped přeci jen nebyl lepší volba. Nebo pohledat na albu ještě něco jiného. All I Wanna Do? HPV je otravně pisklavý, ale náznak D'n'B i sloka jsou fajn, takže by to mohlo zafungovat. Panties Wanted? Povedená skladba, naživo opět super, ale není to kdo ví jaká hitovka. The Chaser? Proč? Vždyť už tam máme Jigga Jigga! The Avenger's Back? My Eyes Are Dry? Hmm, to ne, typické albovky. Pořád mi nejlépe vychází Stripped.

Ale to zajímavé teprve přijde: Singlová verze Stripped existuje a možná o ní ani nevíte! ;-) Schválně, pusťte si reedici alba Mind the Gap (z kolekce 20 Years of Hardcore) a uslyšíte upravenou verzi Stripped, která hraje na live albu Excess All Areas, ale ve studiové kvalitě! Změny jsou minimální (tóny navíc v nájezdu po prvním refrénu a v závěrečném refrénu), ale jsou tam. Že by i to byl důvod, proč singl nakonec nevyšel? Neměli dost odlišnou rádiovou verzi. Myslím, že by to ale v případě této alternativní pecky vůbec nevadilo. Každopádně, na stránce Scootertechno.ru je možné dohledat chat se členy Scooteru, při němž oznámili, že na singlu Stripped vyjde i jeho club mix. Po tom však není nikde ani památky. Tak jako tak, o dvě léta později, tedy v roce 2007, Scooteři Stripped nakonec vydali. Je na něm klasická albová verze, nikoli singlová, a k tomu Orchestral Version s kompletně novým operním aranžmá. Troufám si říct, že tato verze byla složena už v roce 2005 a aby neskončila někde v koši, tak ji vydali aspoň dodatečně. I obálka mi nápadně připomíná Suavemente, taky dost možná vznikla už tehdy. Hmm, ta výměna singlů asi proběhla na poslední chvíli. Každopádně Stripped vyšel pouze digitálně, 2-track, bez B-sidu, což tehdy ještě nebyl standard, na to je potřeba upozornit. Scooteři jej na kompilace singlů nezařazují, takže ho považují za takový vedlejšák.

Hypotetický tracklist singlu Stripped (2005):

1.     Stripped (Radio Edit)
2.    Stripped (Orchestral Version)
3.    Stripped (Club Mix)
4.    Trance-Atlantic (Club Mix)

Mosh Selector

Ke konci roku 2004 Scooteři nahráli speciální vánoční verzi skladby All I Wanna Do z alba Mind the Gap pod názvem Mosh Selector. H.P. ve sloce zpívá jiné vokály a místo HPV refrénu hraje vánoční melodie. Podobná blbůstka jako Dutch Christmas. Tato verze však hrála pouze v rádiu a nebyla nikdy vydána. Velký dík tomu, kdo vysílání nahrál a hodil ho na internet! ;-)

Maria (I Like It Loud) + One (Always Hardcore) speciální live videa

Na limitované edici alba Who's Got the Last Laugh Now? máte jako bonus 3 hrozivě nekvalitní videa ve formátu 3gp, rozlišení pro tehdejší mobily s malým displejem, malou pamětí a malým výkonem. Člověk si aspoň uvědomí, jak rychle to jde všechno dopředu. Jedno z videí je klip k pilotnímu singlu Hello! (Good to Be Back), ten je k dispozici i na DVD či Blu-ray. Ale pak tam máme i speciální verze klipů k Marii a One, které obsahují záběry z koncertů, které byly použity v klasickém klipu One i v Rickově sestřihu (bonusové video na Excess All Areas) a taky v Hello! Tyto verze by chtělo vidět ve velkém rozlišení a ne tak rozkostičkovaně trhané, kdy nejde pořádně nic vidět.

I'm a Raver, Baby (2006 verze)

Vzpomínáte na předehru I'm Raving z Excess All Areas, která je tak zvláštně useknutá? Na turné Who's Got the Last Laugh Now? Scooteři před I'm Raving hrávali svou verzi skladby Loser zpěváka Becka, kde se zpívá I'm a loser, baby. Pravděpodobně z důvodu vyhnutí se oplétačkám s autorskými právy byla tato předehra ze záznamu odstraněna (nebo se možná silně nepovedla, kdo ví). Roku 2012 se však tato písnička objevila na albu Music for a Big Night Out, úplně bez problému ji vydali. Soudě dle nahrávek z koncertů, motiv refrénu zůstal stejný, jen byl znovu nahrán a zbytek refrénu spolu se slokami byly složeny dodatečně. Nemyslím si, že by tato skladba, byť v jiné verzi, ležela 6 let někde v šuplíku a až pak by ji Scooteři vytáhli na povrch zemský. Pouze oprášili tento starý nápad a udělali kompletní písničku. Přesto by bylo zajímavé poslechnout si původní nahrávku z koncertu, která nepochybně existuje, když by teď už žádný problém s ©opyrightem určitě nenastal.

Díky Johnovi za nahrání videa z koncertu a poslání odkazu. ;-)

A tady video od Big Jaye, skladba začíná od času 3:24.

Fuck the Millennium / Call Me Mañana (vystřiženo z Excess All Areas)

Stejně jako I'm a Raver, Baby, byly ze záznamu vystřiženy i skladby Aiii Shot the DJ, Am Fenster (po němž následuje medley The Chaser / Jigga Jigga!), Trance-Atlantic a medley Fuck the Millennium / Call Me Mañana. Proč nejsou tyto písničky na CD? Všechny by se tam nevešly z důvodu omezené kapacity nosiče a zároveň vyšly na předchozím live záznamu Encore (Live and Direct). Proč ale nevyšly na DVD? To se asi jen tak nedozvíme (ale dozvíme - fanoušek John říká, že by se všechno na DVD nevešlo, protože byl koncert natáčen v HD rozlišení, což zabírá velkou kapacitu, tak museli osekávat). Scooteři si nejspíš uvědomili, že byl tento krok poněkud radikální, a tak skladby vydali dodatečně na limitované edici alba The Ultimate Aural Orgasm (nebo to tak plánovali už od začátku?). Jsou tam všechny, až na jednu - medley FTM + CMM. Je možné, že zrovna na koncertě v Hamburku, kde se natáčelo, tuto dvojici nezahráli, ale pokud ano (jak praví stránky Scootertechno.net), proč ji nevydali spolu s ostatními?

Video záznamy vystřižených skladeb z Excess All Areas

Jak píšu v předchozím odstavci, skladby Aiii Shot the DJ, Am Fenster, Trance-Atlantic a Fuck the Millennium / Call Me Mañana nevyšly na DVD Excess All Areas. Natočeny jsou, o tom není pochyb, teď je jen zveřejnit. Obzvlášť za speciální verzi Trance-Atlantic, kde Rick s Jayem dovádí na elektronické bicí, bych líbal ruce.

Behind the Cow (feat. Lincoln)

Jak můžete vidět i slyšet ve videu níže, původně byl rapovaný C-part songu Behind the Cow natočen s vokály Lincolna. Ve finální verzi písničky i klipu však nakonec vystupuje Fatman Scoop. Fatman se mi tam hodí více, ale za studiovou verzi s Lincolnem bych se vůbec nezlobil. :-) Určitě existuje, protože na vystoupení hraje playback.

Singl The Shit That Killed Elvis

Tato pecka se podle všeho také měla stát singlem. Hostující zpěvák a baskytarista z kapely Bloodhound Gang skladbě dodávají šťávu a rádiová verze spolu s klipem by byla určitě nářez, ale bohužel to nevyšlo, přednost dostal jumpstyle. Malou útěchou pro nás může být singl J'adore Hardcore, který vyšel dva roky poté a jehož refrén nápadně připomíná 'Elvise'. Singl je to energický, ale na originál nemá.

The Whistle

Na turné k albu Jumping All Over the World Scooteři zahráli instrumentální medley Lighten Up the Sky / The Whistle / Cambodia / Enola Gay. Všechno známé kousky až na Whistle. Jedná se o předělávku stejnojmenné skladby od Jump Project, kde došlo k vypůjčení melodie od Nelly Furtado - All Good Things (Come to an End). Tolik ©opyrightu najednou by Scooteři asi neobkecali, takže zůstalo pouze u tohoto záznamu, který zveřejnili samotní Sheffield Jumpers. Dá se předpokládat, že skladba měla vyjít i na albu, ale nakonec z ní vznikla varianta Whistling Dave. Skladba hraje v čase 4:09 - 5:05. Druhé video nabízí The Whistle dokonce i ve studiové kvalitě! Hraje v čase 4:42 - 5:39.

Jump to It

Podle informací na Scooterplanet.ru je Jump to It neoficiálním názvem pro singl Jump That Rock (Whatever You Want), který byl pod tímto názvem představen ještě před vydáním singlu a klipu. Ale byla to opravdu ta stejná verze nebo spolu s pracovním názvem Scooteři představili i pracovní verzi? Taky to mohla být albová verze bez Status Quo, ale víc info jsem prostě nenašel.

Alex C feat. Y-Ass - Sweetest Ass in the World (Scooter Mix)

V roce 2008 se Scooteři hodně činili i co se remixů jiným interpretům týče. Jeden z nich, Sweetest Ass in the World, měl vyjít na kompilaci Clubland 13, ale místo toho je tam remix od Basshuntera, i když vydaný pod jménem Scooter - jméno Basshunter v remixu zazní, Scooteři to vážně nejsou. Buď remix vůbec neexistuje nebo byl z nějakého důvodu na poslední chvíli vyškrtnut.

Alex Gaudino feat. Crystal Waters - Destination Calabria (Scooter Remix)

Tento remix zazněl během jednoho Scooterovského DJ setu, záznam remixu má k dispozici DJ Hooligan, tvůrce stránek Scootertechno.ru. Více informací o remixu nemám. Dá se předpokládat, že vznikl v období alba Jumping All Over the World (2007 - 2008), protože je v něm tento typický jumpstyle beat, doplněn o H.P.ho MCing. Jestli měl být tento remix vydán nebo byl vytvořen pouze pro účely setu, netuším.

Videokomentář k písni Where the Beats...

Bonusové DVD alba Under the Radar Over the Top se vážně povedlo. Je vidět, že si na něm dal někdo záležet. Materiál, který fanoušci ocení. Nejprve dosud neuveřejněná soukromá videa kapely z cest do Asie, Afriky a Austrálie (znovusetkání s Ferrisem a Jayem vás okamžitě dojme), a dále dokument o vzniku alba - verze v němčině i angličtině. Příhody ze zákulisí, komentáře k jednotlivým písničkám a otázky na tělo od pana redaktora. Proč takhle není zpracováno každé album? Na zadní obálce alba je ale napsáno, že komentovány jsou pouze vybrané skladby. Ve výsledku to znamená, že píseň číslo 5 Where the Beats... byla z nejasných důvodů vynechána. Nedozvíte se o ní zhola nic, ani v jedné jazykové verzi. Má to snad souvislost s tím, že původně byl ve skladbě refrén od kapely U2 (live verze uvedena níže), který nakonec nemohli použít, tím pádem byl komentář bezpředmětný? Nebo na tu skladbu snad zapomněli? Ale i tak je dokument vynikající!

Bit a Bad Boy (live verze z Kolína)

První koncert v rámci turné k albu Under the Radar Over the Top se odehrál v německém Kolíně. Tam zazněla skladba Bit a Bad Boy společně se See Your Smile. Bit a Bad Boy se zcela novým HPV refrénem, který se inspiroval u Britney Spears a její skladby 3. I když existuje pouze nekvalitní nahrávka od účastníka koncertu, tato verze se mi líbí mnohem více než ta albová, hlavně proto, že v ní je dynamický refrén, žádný pomalý ploužák. Na žádném jiném koncertě už tato verze nezahrála, vždy jen albová, proto není ani na Live in Hamburg. Škoda, mohl to být fajn singl.

Where the Beats... (live verze z Hamburku) + video

Ach ten pan ©opyright... Tahle písnička mě mrzí úplně ze všech nejvíc, vůbec si takové zacházení nezaslouží. Tak jako se mohutně osekávalo u Excess All Areas, z koncertu Live in Hamburg vypadla naštěstí jen tato skladba, ale o to více to bolí. Už na albu zní Where the Beats... více než dobře a live verze z turné Under the Radar Over the Top se změněným refrénem a zvýrazněným 'hekáním' v refrénu a C-partu je prostě bravurní. Jenže HPV refrén vychází z písničky Where the Streets Have No Name od kapely U2, což je nejspíš důvod, proč skladba nevyšla ani na Blu-ray ani na DVD ani na CD.

Na Youtube byly k mání pouze více či méně kvalitní nahrávky přímo od publika, ale na začátku roku 2017 se stalo něco neuvěřitelného, na YT se objevila nevydaná nahrávka přímo z onoho koncertu v původní kvalitě. Záznam byl vysílán někde v televizi bez toho, aniž by tuto skladbu odstranili, takže jsme se k ní mohli krásně dostat. :-) Je to aspoň částečná náplast na bolavou ránu z roku 2010, ale přesto mě mrzí, že se z Where the Beats... nestal singl.

Stuck on Replay (plné verze Extended a Club mixu)

Stuck on Replay je velice zvláštní singl. V té době (přelom roku 2009 / 2010) nějaká chytrá hlava rozhodla, že singly, jak jsme je dosud znali, nebudou již nikdy více singly, ale EP. Pokud chceš vydat singl, bude mít maximálně 2 skladby a hotovo. Pokud chceš vydat starej dobrej 4 track včetně B-sidu, už je to prostě EP s klasickým CD obalem. Poslední klasický 'plný' singl je Ti Sento, The Sound Above My Hair je pouze 2-track a Stuck on Replay je už právě EP. Od té doby na CD vycházejí jen 2-tracky, zbylé skladby jsou dostupné pouze digitálně a někdy nevyjde ani to CD, jen digitál a stream.

Tím, že je Stuck on Replay vydán jako EP, připomíná dosavadní styl singlů - radio edit, extended mix, club mix, B-side. Dosud je vše v pořádku, Scooteři klidně mohli tento podivný 'zákon' elegantně obejít tímto způsobem a své plnohodnotné singly by vydávali směle dál. Jenže přišlo další prapodivné omezení - EP může mít pouze určitou délku, jinak už by to bylo album. Kdo to vymýšlel, proboha? Nezáleží snad na hudebnících, co budou vydávat a na fanoušcích, co budou kupovat?? Aby Scooteři dodrželi různorodost EP - co nejvíce různých skladeb - kromě tří verzí Stuck on Replay a B-sidu přidali ještě již známý singl Ti Sento a zkrácenou verzi albové instrumentálky Metropolis. Poslední dvě jmenované skladby jsou hodně navíc, ale tak proč ne (jak bychom teď byli rádi za takovéto EP singly!!). No a aby zároveň dodrželi stanovenou délku nahrávky, extended mix i club mix očesali na nelidsky krátké 3 a půl minuty. Přitom plná extended verze (5:18) byla ještě před vydáním k mání na Youtube ve formě prodlouženého klipu a plná verze club mixu byla vysílána přes rádio (na netu se dá dohledat). Plné verze, které měly být vydány, tedy prokazatelně existují, jen nemohly být vydány, protože to tak někdo chtěl.

Původní verze skladeb z alba The Big Mash Up

The Big Mash Up je dosti neobvyklé album. Nejen, že tam Scooteři experimentují s dubstepem, Drum and Bassem, electrem, housem, ale celkově je takové nudnější, utahané, bez energie. Album mělo původně vyjít v srpnu 2011, ale bylo odloženo na říjen z důvodu, že Scooteři nebyli s výsledkem spokojeni, proto skladby předělávají tak, aby byly více 'Scooterovské'. Jestli všechno předělali nebo jen dodatečně nahráli typičtější kousky C'est Bleu, Close Your Eyes a Summer Dream, aby se album vyvážilo, to nevíme. Každopádně, pokud existují nějaké zcela 'nescooterovské' původní verze (neumím si představit ještě více netypický zvuk), tak by se s nimi mohli Scooteři vytasit, ale po pravdě, album mě moc nebaví, takže se klidně obejdu.

Auf Geht's Hamburg!

Speciální verze singlu One (Always Hardcore) se změněným refrénem, který sborově nazpívali fotbalisté klubu Hamburger SV. Je to zároveň jejich hymna. Koukněte na video.

Studiové album z 27. prosince 2013

Na 20 Years of Hardcore reedicích alb Jumping All Over the World, Under the Radar Over the Top a The Big Mash Up se na nás směje upoutávka na zbrusu nové studiové album, které vyjde 27. prosince 2013. Alba vyšly v říjnu a v té době Rick oznámil svůj odchod z kapely. OK, album mohli skládat bez něj s Philem, který byl dosud označován za 'studiového asistenta'. Ale v prosinci nevyšlo zhola nic, mrtvo po pěšině. Další album se objevilo až za tři čtvrtě roku, v září 2014. Byl to opožděný aprílový vtípek nebo Scooteři byli tak natěšení z oslavy 20letého výročí, že věřili, že album stihnou dokončit ještě týž rok? Nebo jim Rick naboural plány svým odchodem, tudíž se všechny jeho skladby smetly ze stolu a muselo se začít nanovo? Možná přijde den, kdy se vše dozvíme.

Mamma Mia

Se skupinou ABBA mají hoši své zkušenosti. Už jednou jim vykradli melodii Arrival a použili v písničce Roll Baby Roll, jenže ta musela být následně přehrána do nové podoby z důvodu porušení autorských práv. Podruhé by to asi neriskovali, ale přesto zahráli naživo svou verzi skladby Mamma Mia v jednom televizním vystoupení.

Nevydané skladby z alba The Fifth Chapter

Někdy v první polovině roku 2014, kdy Scooteři pracovali na albu The Fifth Chapter s nově nastupující Philem, se na netu objevil dokument, v němž několik hudebníků vzpomíná na skladby, které dříve frčely. Jedněmi z přispívajících do diskuze jsou Scooteři, respektive H.P. Na tom by nebylo nic tak extra, pokud by v dokumentu nehrála ukázka skladby, s níž se nám kluci dosud nepochlubili. Celkem třikrát nahlédneme do studia Scooteru, kde zrovna všichni pilně pracují na nové písničce. Určitě to není jen tak naoko, stoprocentně je to jeden z kousků, který se na T5C nakonec nedostal. Může to působit jako dvě různé skladby, ale jsou spojené dohromady, tak nevím. Tipuji to na kombinaci veselého refrénu a temné trap/dubstep sloky. Dokončili tuto píseň vůbec? Proč není na albu? Samé otázky, žádné odpovědi...

Před vydáním alba T5C H.P. v rozhovoru pro fanoušky prozradil, že s Philem vytvořili plno skladeb, ale že ne všechny se hodily do konceptu alba. Mimochodem tam zmiňuje i nějakou new wave skladbu ve stylu Celebrate the Nun. K tomu dodává, že ty skladby někdy vydají jako 'other thing'. Šestý smysl mi říká, že ta new wave skladba se objevila na následujícím albu Ace - ano, mám na myslí Torch. :-) A také by to mohla být písnička Burn s vokály Vassy, která před tím nazpívala i Today a Radiate. Dost možná jsou právě tyto dva kousky z éry T5C. Co když při přípravě alba T5C, během tak zvaných song campů, kdy se sejde několik různých autorů a střílejí jeden nápad přes druhý, vzniklo tolik nápadů, že z nich žijí ještě dodnes? To by bylo v pořádku, ale tím pádem se zeptám znovu - kam se poděla ta skladba z toho dokumentu? Nebo tím 'other thing' H.P. myslel bonusové CD některého z budoucích alb, na němž vyjdou dosud nevydané písničky včetně této? Tímto krokem by se jistě splnil sen mnoha fanoušků a tento článek by tudíž postrádal významu. :-D

Zkontrolujte čas 3:21 - 4:47. Přes ukázky tam sice mluví paní moderátorka, ale něco málo je naštěstí slyšet.

Zde totéž video, ale s jiným komentářem, tudíž jsou slyšet předtím neslyšené části skladby. :-) Čas 3:09 - 4:34.

Tady se podívejte na 32:43 - 33:28 a pak na 50:07 - 50:48. H.P. se v dokumentech objevuje na více místech, ale v daných časech jsou slyšet ukázky nevydané písničky.

Alternativní refrén skladby Crazy

Koukněte do bookletu alba Ace na text skladby Crazy. Jo, máte? A teď si písničku poslechněte. Jo, dobrý? No, a něco vám tam nepasuje, že? Jasně, text refrénu je úplně jiný. :-) Taky se vám zdá jako mně, že refrén do písničky nesedí? Nejen, že mi kombinace protivného HPV a akustické kytary způsobuje nepříjemné stavy v uších, ale co je podstatné, refrén vůbec nenavazuje na části, které přichází potom. To podporuje teorii, že byl refrén písně dodělávaný narychlo. Ještě se nabízí otázka, jestli refrén změnili na poslední chvíli nebo ho naopak změnit (nahrát) nestihli a nechali tam tento 'pracovní'. V části po refrénu se objevuje sampl ženského vokálu. Je možné, že je to pozůstatek původního refrénu, který možná ani nebyl v HPV. Prostě záhada, jak má být. Je škoda, že skladbu stihl takovýto osud, nebýt toho podivného refrénu, měl bych ji docela rád.

Původní refrén z bookletu:

We've grown apart with broken hearts,
this is where it starts,
it's written in the stars.

We've grown apart with broken hearts,
it's written in the stars,
yeah, it's written in the stars.

Refrén, který skutečně zazní v písničce: (převzato ze stránky Scootertechno.net)

We've been working hard day and night,
enough time wasted,
from a dark into light
'coz tonight we're going crazy.

Oh - oh, oh - oh,
enough time wasted.
Oh - oh, oh - oh,
'coz tonight we're going crazy.

In Rave We Trust (live verze z Lipska)

V červenci 2017 zahráli Scooteři na koncertě v Lipsku několik skladeb z připravovaného alba Scooter Forever - Foreplay, In Rave We Trust, Wild and Wicked, Kiss Goodnight a Universal Nation. Všechny vyšly ve stejné formě na albu, až na In Rave We Trust. Live verze zní více uceleněji a hitověji, ta albová je naopak odbytá, neúplná, prostě nudná. Vše by to dávalo smysl, pokud by live verze vyšla jako singl a na album dali jakousi pracovní verzi. In Rave We Trust jako singl vyšel, ale je kompletně předělaný, po verzi z Lipska ani památky. Mně osobně se singlová verze líbí nejvíce, ale proč tedy verzi z Lipska nevydali na albu? Ten nedodělaný paskvil, který ani pořádně nenavazuje na intro by nás tam vůbec nemusel rozčilovat. Naštěstí existují kvalitní a všudypřítomné kamery na chytrých telefonech, které tyto zákulisní kousky zachytí. :-) Písnička začíná v čase 8:10.

Nevydané skladby z ASCAP rejstříku

Na fanouškovském profilu ruské sociální sítě VK se objevila zajímavá novinka. Objevili registr autorů hudby ASCAP, do něhož když zkusili zadat jméno 'Baxxter', vyjel jim seznam všech Scooter skladeb včetně vedlejších projektů a pozor, včetně úplně neznámých skladeb. To, že se nejedná o pouhou shodu jmen, dokazuje i fakt, že u autorů těchto skladeb se objevují i ostatní členové kapely (až na výjimky jsou to věci složené s Philem během páté kapitoly). Stačí si rozkliknout pár těchto názvů a často uvidíte i jméno Michael Maidwell, který spolupracoval na albu Ace. Jak jsem psal už nahoře, H.P. jednou v rozhovoru říkal, že mají v zásobě plno nevydaných skladeb páté kapitoly, ale pouze některé dali na album, takže to může být ono.

Stále jsem byl podezíravý, zvlášť po humbuku kolem fan projektu 25 Years of Mystery (více info v sekci Projekty fanoušků), ale definitivně jsem uvěřil, když jsem spatřil skladbu 'Written in the Stars'. Je to totiž úryvek nevydaného refrénu ze skladby Crazy (čtěte o pár řádků výše). Je s podivem, že tolik písní zůstalo nevydaných a taky je zvláštní, že jsou zaregistrovány proti pirátění. Dá se předpokládat, že skladby jsou hotové, pouze nevydané, přece by do toho registru nedali něco, co zůstalo pouze na papíře.

Aktualizace: Singl Bassdrum do toho vnesl trochu více světla. V rejstříku ASCAP je tato skladba uvedena pod jménem Nur die bassdrum bleibt, což je fráze z písničky, a objevila se tam ještě před vydáním. Takže z toho vyplývá, že se do seznamu registrují ještě nevydané písně a klidně i s pracovními názvy. Stejným způsobem jistě vznikla i Written in the Stars, pozdější Crazy (autoři jsou stejní). Když jsem cvičně zkoušel vyhledat písničky páté kapitoly, moc jsem jich nenašel, takže názvy dole můžeme dost možná přiřadit ke známým kouskům. Seznam tedy berme trošku s rezervou, možná v něm zas tak moc nevydaných záhad není, ale i tak by bylo zajímavé znát příběhy těchto pracovních názvů.

Aktualizace č. 2: Úplnou náhodou jsem narazil na druhý rejstřík skladeb, tentokrát BMI. Takovýchto copyright seznamů je plno, ale všechny prohledávat nechci. Nicméně v BMI jsem objevil ještě skladbu Sun, takže ji tady doplňuji.

Tady máte seznam všech 'podezřelých' názvů:

  • 24 Hours
  • Brighter Day
  • Clint Eastwood
  • Daydreams
  • Fire Inside
  • From Rain to Shine
  • Hide Away
  • Ignition
  • Invincible
  • Knock Knock
  • Living It Up
  • Metropolis (instrumental)
  • One Week
  • Ordinary
  • People Say
  • Ragga
  • Reach the Sun
  • Sun
  • Stay Strong
  • Take It Slow
  • The Outsiders
  • The Place to Be
  • The Start of Something Greater
  • Today (Ex Benelux Income)
  • Touch the Ground
  • Where Do We Go Now (Stay)
  • Written in the Stars

A ať vidíte, že nekecám: odkaz + odkaz :-)

Pracovní verze The Spell Remains

V dokumentu FCK 2020 (Zweieinhalb Jahre mit Scooter) několikrát zavítáme do Scooter studia. Kromě produkce FCK 2020 a Wand'rin' Star slyšíme i několik verzí The Spell Remains. Jednou sloku s úplně jiným textem, kterou H.P. vymýšlí společně se Sebastianem a Michaelem. Rapuje ji do podkladu, který více připomíná originál Barbatuques - Baião Destemperado s lehkým D'n'B beatem, poté následuje píšťalovitý refrén, který známe. Tato verze pravděpodobně vznikla už během produkce alba v letech 2020/2021, ačkoli se na něj nedostala. Poté nápad reinkarnovali zpočátku roku 2022, kdy už slyšíme známý HPV refrén, ale na pozadí hraje rychlý electro beat střídaný s Drum and Bass. Co z toho nakonec vzniklo, všichni víme. Nebylo by vůbec špatné, kdyby nám Scooter poskytli k poslechu všechny pracovní verze, protože konečný výsledek bohužel není ideální.

Text pracovní verze:

When me on the mic, no worry, me say, take it easy.
A lyrical miracle why they call me bim bam.
I wanna be a hippie and I wanna get stoned.
Sophisticated meat hat, that's what she said,
I couldn' beat that, gotta gotta git get.


Vydané, ale méně známé skladby


Cosmos - instrumentální verze

B-side debutového singlu Vallée de larmes neobsahuje H.P.-ho vokály. Tato verze vyšla ještě i na vinylu alba ...and the Beat Goes On!

Waiting for Spring + Raving in Mexico - instrumentální verze

A na vinylové verzi prvního alba vyšly ještě dvě další instrumentální verze: Waiting for Spring a Raving in Mexico.

Hyper Hyper (Prezioso Mix 2)

Až do roku 2013 nikdo netušil, že tento remix někdy vznikl. Nebyl vydán na singlu Hyper Hyper, ale až na reedici alba ...and the Beat Goes On! Více takových zašantročených skladeb! Možná někde existuje i Prezioso Mix 1. :-)

Hyper Hyper (Special DJ Vocal Mix)

Na kompilaci Hyper Rave vol. 1 vyšla v roce 1994 speciální verze Hyper Hyper. Není to nic jiného, než acapella verze remixu Faster, Harder, Scooter - nezaměňovat prosím se stejně pojmenovaným singlem z roku 1999. Užijte si H.P.-ho v čisté podobě bez hudby. :-)

Move Your Ass! (Mega'Lo Mania Trance Dub Mix)

Remixová edice singlu Move Your Ass! je už tak obsáhlá, ale přesto tam ještě jeden remix chybí. Trance remix od Mega'Lo Mania vyšel pouze na vinylu, nikde jinde.

Move Your Ass! (Platinum People Remix)

Druhý vzácný remix singlu Move Your Ass! se nachází pouze na speciální edici The Move Your Ass EP + na australské edici singlu Friends.

Datura - Angeli Domini (Scooter Remix)

Těžko říct, jestli Scooteři udělali nejprve tento remix, a pak ten nápad použili při své skladbě Experience nebo tomu bylo naopak, ale v obojím je použit stejný motiv. Jisté je však to, že tento remix zůstal nevydán. Scooteři to asi nemohli moc ovlivnit, museli bychom se zeptat Datury, proč tento remix nepoužil. I přesto tento remix unikl na internet, takže pohledejte a zařaďte si ho do složky Vzácnosti. :-D

Back in Ireland

Singl Back in the UK jistě znáte. A znáte taky jeho odnož Back in Ireland, která vyšla pouze v Irsku? Scooteři nejspíš chtěli ukázat, že ctí oddělení Irska od Velké Británie, tak nahráli alternativní verzi tohoto singlu. Hudba je stejná, text taky, ale místo UK, H.P. říká Ireland. Pokud si myslíte, že se přehrálo pouze toto slovo, jste na omylu - vokály jsou nahrány zcela nově. V tomhle ohledu je vidět, že si na tom dali kluci záležet, ale na druhou stranu je z vokálů cítit, že jsou nahrány 'na první dobrou', H.P.-ho hlas zní prostě divně, vysušeně.

Singl, stejně jako jeho bratříček, obsahuje dlouhou a krátkou verzi skladby a dva B-sidy. B-sidy jsou stejné, zkrácená verze je jen osekaná dlouhá verze, liší se od původní rádiovky. Jako raritka fajn (pokud chcete singl do sbírky, připravte si řádnou sumu peněz), ale původní verze i singl jsou mnohem lepší. Delší verze skladby vyšla i na reedici alba Our Happy Hardcore v roce 2013.

Aktualizace: Celý singl v původní podobě si od léta 2023 můžete užít už i v digitální podobě.

Hyper Hyper - live verze ze singlu Fire

Vůbec první vydaná nahrávka ze Scooter koncertu. Je svěží, plná energie, H.P. válí, potřebujete to slyšet! Hledejte na limitované edici singlu Fire.

Hands Up (album teaser)

Ochutnávka alba No Time to Chill vyšla na některých edicích singlu How Much Is the Fish. Uslyšíte první minutu a půl písničky.

Vallée de larmes (Axel Coon Remix) + No Time to Chill remixy I Was Made for Lovin' You a I'm Raving

Reedice alba No Time to Chill obsahuje CD 2 a na něm exclusivní kousky, jinde nevydané - jděte do nich! :-)

Dutch Christmas

Stejný případ jako nahoře, i album Back to the Heavyweight Jam vyšlo ve speciální vánoční reedici a obsahuje ultra raritní vánoční písničku. Těšte se na hardcore pecku.

Aktualizace: Skladba dosti nenápadně vyšla i v digitální podobě.

Waiting for Spring / Let Me Be Your Valentine + The Age of Love + No Fate (live verze z reedice BTTHJ)

Reedice alba Back to the Heavyweight Jam obsahuje také 3 nikde jinde nevydané live nahrávky, užijte si je. :-)

Move Your Ass! (live) - Special V.I.P. Internet Access verze

Přístup k tomuto živáku jste mohli svého času získat skrze speciální odkaz na limitované edici alba Sheffield. Jak to fungovalo, to vám bohužel neřeknu, protože to sám nevím, ale je to dosti neznámá verze. (Fanoušek Big Jay mi prozradil, že na CD2 alba Sheffield jste otevřeli soubor vip.exe a přes něj jste se dostali na tajnou internetovou stránku, kde jste si tuto skladbu stáhli. Stačilo však mít pouze tento odkaz, nezávazně na CD, takže když se někdo s odkazem podělil na fóru, edice rázem nebyla tak limitovaná :-))

H.P. for Your Answering Machine vol. 1 + 2

Limitovaná edice singlu She's the Sun v sobě ukrývá tyto dvě krátké zprávy, které si můžete nahrát do svého telefonního záznamníku, kdy se místo vás v době vaší nepřítomnosti ozve H.P., ať už v angličtině či němčině. :-) Jenom taková blbůstka, ale potěší.

Posse (I Need You on the Floor) - verze s jiným závěrem

V kolekci 20 Years of Hardcore vyšlo pár skrytých raritek, ani o tom nevíme. :-) Na reedici alba We Bring the Noise! stejně jako na výběrovce 20 Years of Hardcore a dokonce i na 25 Years Wild & Wicked si poslechněte verzi singlu Posse, která nekončí bouchnutím a "ihr Schweine" ztrácejícím se někde v dáli, jak jsme na něj zvyklí, ale zakřičením H.P.-ho a zacinkáním 'cow bellu'. To jsou věci, co? :-D Že by nějaká alternativní pracovní verze?

Am Fenster

Tato skladba byla původně nahrána speciálně pro album Pop 2001: Geschichte wird gemacht, je to cover písně od skupiny City. Údajně měla vyjít i jako singl. Existují celkem tři verze písničky. Ta z původního alba s délkou 4:49, pak plná verze (5:50) dostupná na speciální limitované edici We Bring the Noise! a také na limitované edici Under the Radar Over the Top a ještě zkrácená verze (4:16) z alb Push the Beat for This Jam a reedice We Bring the Noise! Aby toho nebylo málo, živý záznam si můžete poslechnout na Encore (Live and Direct) a na limitované edici The Ultimate Aural Orgasm. Na to, že to je vedlejší projekt, se na albech vyskytuje celkem často, nemyslíte? :-D

Habanera (Big Room Mix + Muppet Mix)

O těchto dvou mixech písničky se zmiňuji nahoře v samostatném článku, tady je uvádím pro úplnost.

Ramp! (The Logical Song) (The Original Club Mix)

Jak už jsem psal, kompilace Push the Beat for This Jam je unikátní. Kromě jiného na ní najdeme i nikde jinde nevydaný club mix singlu Ramp! (The Logical Song). Tento (s délkou 7:26) je mnohem lepší, než ten, co vyšel na singlu a na reedici The Stadium Techno Experience (7:02). Na singlu ale nejspíš vyjít měl, protože na zadním coveru je uvedena délka delší verze. Možná se tam omylem zatoulala nějaká 'beta' verze. :-) Každopádně po zakoupení 2-track singlu zjišťuji, že je tento remix přítomný i tam, no ale tak jako tak je vzácný a tím pádem méně známý.

No Pain, No Gain + Loud and Clear

Dokud se tyto věcičky neobjevily na reedici alba The Stadium Techno Experience, patřilo jim výsostné místo na výběrovce Push the Beat for This Jam. Jsou to nevydané kousky z alba We Bring the Noise? Nebo příprava na další studiové album, z níž sešlo, protože Axel kapelu opouštěl? Nebo nás Scooteři chtěli potěšit a skladby složili speciálně pro tuto kompilaci? Odpověď neznám, ale právě proto jsou tyto písničky tak magické, zahalené tajemstvím. No Pain, No Gain je instrumentálka s návykovým refrénem, teoreticky to mohl být B-side nevydaného singlu Habanera. A Loud and Clear je plnohodnotná píseň - H.P., HPV, sloky, C-part, refrény. Poslouchá se nesmírně dobře, klidně to mohl být singl. Jen H.P.-ho hlas zřejmě neprošel finálním masteringem.

Nessaja - Funky Divas / 3 AM verze

V únoru 2002 vyšly dva velice zajímavé vinylové singly: Funky Divas - Nessaja a 3 AM - Nessaja. V dubnu pak vyšel singl: Scooter - Nessaja. Ano, Funky Divas a 3 AM jsou názvy vedlejších projektů od Scooteru, kteří tuto skladbu vydali nejprve 'nanečisto', aby zjistili, jak se ujme, když na ní není napsané 'slavné jméno'. Stejný experiment udělali i předtím s projektem Guess Who! - Posse (I Need You on the Floor). Na původních vinylech Nessaja se nachází Topmodelz Remix, stejný jako ten, co vyšel posléze, ale pozor, pak je tam Nessaja (Original Version)! Verze, kterou nikde jinde neuslyšíte. Verze, která je instrumentální. Verze, kterou podle všeho složil ještě Axel, než odešel ze skupiny (prý měl hrát i v klipu). Verze, na níž se možná podílel i Ferris - Ferris říká, že společně s Axelem složili tuto písničku (mají spolu několik společných projektů, takže to není tak úplně nereálné), poslali ji do vydavatelství Kontor, jenže Scooteři jim skladbu 'ukradli', Jay ji předělal do svěžejší podoby a vydali ji pod svým jménem ... a stal se z toho hit č. 1. Trochu divoký konstrukt, ale tak zní slova Ferrisova.

Axel se na původní verzi stoprocentně podílel, jeho rukopis je tam více než zřejmý. Po Jayi naopak ani stopa. Ferris teoreticky taky mohl přispět, protože se tam objevuje sampl z club mixu The Age of Love 'Wonderful Human Beings'. Zvláštní ale je, že HPV, který zazpívala Nikk, Rickova manželka, je naprosto stejný a že by ho nazpívala projektu, na němž se nepodílí přímo Scooteři? To se mi nezdá. Jestli náhodou Axel není ten, který potají vynesl vokál a samply, a s Ferrisem dohodl tuto bokovku. Ať je to jak chce, dvě věci jsou jisté - originální verze je vlastně taková demo verze Nessaji a Jay tu skladbu hodně vylepšil, takže svým způsobem do kapely nastoupil včas. :-) Singl kvůli všem těmto okolnostem stojí na pomezí mezi druhou a třetí kapitolou a je vlastně na vás, kam si ho zařadíte. ;-)

Aktualizace: Původní text v kurzívě záměrně nechávám, nicméně Ferris v rozhovoru pro fanoušky řekl, že on společně s Kaiem (příjmením pravděpodobně Panschow nebo Zepmeisel) vymysleli nápad na předělání původní skladby Nessaja od Petera Maffaye s anglickými vokály okořeněnou melodií Baker Street od Gerry Raffertyho. Skladbu složili a poslali do nahrávací společnosti. Tato skladba se nějakým záhadným způsobem dostala k rukám Scooterů, kdy Axel udělal kopii 1:1 (u Scooteru nic neobvyklého). Tato verze byla vydána jako projekt a obsahuje již vokály Nikk, proto si myslím, že se nejedná o původní Ferrisovu verzi, ta zůstává všem neznámá. No a pak nastalo období, kdy Axel odcházel ze skupiny, do kapely nastoupil Jay, no a ten Nessaju upravil do podoby, jakou ji všichni známe včetně extended verze a club mixu. I v klipu hraje už Jay. Kdo ví, možná kdyby Axel zůstal, jako další singl by vydali již dříve plánovanou Habaneru a Nessaja by zůstala pouze jako projekt, k němuž by se Scooteři možná ani nepřihlásili. :-D

The Future

The Future neboli rozpracovaná verze instrumentálky Level One z alba The Stadium Techno Experience vyšla pouze na promo edici alba spolu s dalšími ochutnávkami - ty jsou již hotové. Je to jenom krátký sampl, ale je z něj zřejmé, že se skladba původně ubírala trochu jiným směrem, ale finální verze je určitě lepší. Příběh však ještě nekončí. O něco dříve udělal Jay Frog pod jménem Planet Trax remix na písničku The Future od Chrise Hülsbecka. Remix nebyl vydán, ale na netu je k dispozici. Ústřední melodie se hodně podobá té z Level One, takže odtud pochází inspirace a také pracovní název. Jay si ten svůj remix, byť ve změněné podobě, konečně vydal. :-) K poslechu doporučuji všechny tři verze a také Jayovu předscooterovskou trancovou tvorbu, protože ta je jedním slovem dokonalá! Pro zajímavost: U skladby A Little Bit Too Fast ze stejného alba je pro změnu použit sampl ze skladby I'm Rushin' od Douga Laurenta, na níž Jay taky dělal remix. :-)

Roll Baby Roll

Ne, to není omyl, i Roll Baby Roll zařazuji do vzácných kousků. Tato milá a moc povedená písnička vyšla úplně regulérně na albu The Stadium Techno Experience. Je to hitovka, dalo se očekávat, že by se stala singlem, nebýt původních autorů písničky, z níž vychází melodie v refrénu (ABBA - Arrival). Ti se zřejmě rázně ozvali a Scooteři tak museli původní melodii předělat. Melodie je podobná, stejně veselá, ale už to není ono. Nová verze písničky se jmenuje Swinging in the Jungle a najdete ji na druhém vydání alba i na jeho remasterované reedici. Tím, že druhá varianta vyšla poměrně nenápadně, může se zdát, že je raritní spíš ta, ale beru to tak, že původní edice alba je jediným místem, kde na Roll Baby Roll narazíte, už určitě nebude nikdy znovu vydána a digitálně si ji taky nestáhnete (mluvím o oficiálních obchodech samozřejmě :-D). Roll Baby Roll byla v playlistu i několika turné, takže Scooteři ji mají evidentně taky moc rádi. :-)

I'm Your Pusher ('unreleased remix')

Kromě klasické limitované edice alba The Stadium Techno Experience vyšla také speciální limitovaná edice s unikátním přístupovým kódem vytištěným na zadní obálce, který jste zadali na již neexistující webové stránce www.karstadt-musik.de a dostali jste přístup k dosud nevydanému remixu singlu I'm Your Pusher. Pokud jste tento remix minuli, nedělejte si z toho hlavu, nejde o nic jiného, než o spojení The Pusher 1 a albové verze skladby - nic světoborného. :-(

The Night (Extended)

Na první pohled se může zdát, že prodloužená verze singlu The Night není zas tak vzácná, nicméně při projíždění základní diskografie může snadno uniknout pozornosti, protože nebyla vydána na klasickém maxi singlu, tím pádem není dostupná ani jako digitální download a stream. Jediná místa, kde se s ní můžete setkat, jsou dvouskladbový CD singl, 12'' vinyl a promo singl. Nemáte zač. :-D

Habanera / Call Me Mañana (live)

Live album z roku 2004 10th Anniversary Concert, Monday 23.02.04 @ Docks/HH už není dostupné online. To by možná zas tak nevadilo, protože následně vyšla druhá edice Selected Songs of the 10th Anniversary Concert at Docks, Hamburg online a totéž jako bonusový disk k limitované edici alba Mind the Gap. To jo, ale medley Habanera / Call Me Mañana z něj jaksik vypadlo. Piraťte a hodnoťte, jiná možnost není. :-D

Take a Break (live)

Druhý kandidát na pirátění. Stále se bavíme o tom stejném koncertu z roku 2004. Take a Break vyšlo jako bonus k digitální edici alba Mind the Gap, ale písnička dostupná již není.

Stripped (singlová verze + Orchestral Version)

O nevydaném singlu z roku 2005 píšu samostatně v článku nahoře, ale zde pro připomenutí uvádím, že singlová verze vyšla až v roce 2013 na reedici alba Mind the Gap místo dosud známé albové verze, a to dost nenápadně. No a orchestrální verzi jsme mohli slyšet roku 2007, když vyšla na speciálním singlu.

Trance-Atlantic + Suavemente - vinylové verze

Na singlu Suavemente je jako B-side club mix albové instrumentálky Trance-Atlantic. Na první poslech zní jako zkrácená verze již známé skladby. Ovšem při podrobnějším zkoumání zjistíte, že ta verze zní přeci jen jinak, některé části jsou odlišné. Club mix totiž vychází z verze, která vyšla na speciálním vinylu Suavemente / Trance-Atlantic. Tato verze pak hraje také naživo na limitované edici The Ultimate Aural Orgasm. A konečně, tato verze vyšla i na reedici alba Mind the Gap - že jste to nevěděli? :-D

Na vinylu vyšla i speciální instrumentální verze Suavemente, která se opět liší od té albové. A opět, zkrácenou verzi je možné slyšet na singlu pod názvem Original Club.

Otázkou zůstává: Vznikly tyto verze před albem Mind the Gap nebo až po něm speciálně pro vinyl? Jsou to pracovní demo verze nebo naopak nové, upravené verze?

Suavemente - demo verze

Na kompilaci The Dome vol. 33 vyšla zvláštní verze singlu Suavemente. Liší se úvodem (beat namísto ochutnávky refrénu), chybí hekavý tón, H.P.-ho vokály jsou jiné, v C-partu se H.P. objeví až na konci, kde vyloženě improvizuje a v závěru už ho neslyšíme vůbec. Takhle pravděpodobně vypadají písničky z dílny Scooter těsně před dokončením. Proč však toto demo uniklo na kompilaci, není jasné.

Rock Bottom - singlová verze + videoklip

Tak jako vyšel singl Back in Ireland speciálně pro Irsko, tak pro Nizozemí vznikla zase speciální verze singlu Apache Rocks the Bottom! Obal je stejný, radio edit i B-side také, ale navíc je tam rádio a video verze albové pecky Rock Bottom s původním 'tup tup' refrénem. Rozdíly nejsou velké, ale do sbírky dobré. ;-) Na singlu je i speciální verze klipu Rock Bottom, který původní mafiánský příběh kombinuje s live záběry z koncertu.

See Me, Feel Me - instrumentální verze

20 Years of Hardcore reedice jsou plné zajímavých kousků, aniž by o nich byla speciální zmínka v tracklistech. Tento každopádně vznikl nedopatřením při digitálním remasteru. Scooteři nevydávají instrumentální verze svých písniček, což je podle mě veliká škoda, protože hudební podklad, to hoši umí. See Me, Feel Me z alba Who's Got the Last Laugh Now? se však své verze bez zpěvu dočkala. Je tam jen HPV, H.P. si dal pauzičku. Reedice z této série mají bohužel více chyb, například duplicitní skladby na dvou CD, ale tento omyl je potěšující a tím pádem máme další raritku do sbírky. :-) Instrumentálku si můžete vychutnat pouze na CD, web release obsahuje již opravenou verzi s vokály.

Firth of Clyde

Představuji vám snad nejvzácnější skladbu ze Scooter repertoáru. Je to instrumentálka, kterou obdrželi pouze ti, co si předobjednali album The Ultimate Aural Orgasm na iTunes. Asi je to věc, která se 'nevešla' na album, tak ji vydali aspoň takhle.

Aktualizace: Skladbu teď už najdete v digitální podobě i u regulérního alba.

Behind the Cow (3 AM Mix)

Tento remix vyšel pouze na limitované edici The Ultimate Aural Orgasm. Scooteři reinkarnovali svůj dávný projekt 3 AM - Nessaja.

Aiii Shot the DJ + Am Fenster + Trance-Atlantic + Fire (live verze z Excess All Areas)

Limitovaná edice The Ultimate Aural Orgasm obsahuje i tyto předtím nevydané nahrávky z koncertu v Hamburku. Podrobněji se o nich zmiňuji v článku nahoře.

Lass uns tanzen (Day Version)

Tuto verzi si můžete poslechnout: 1. v cenzurované verzi klipu na blu-ray Live in Hamburg, 2. na CD2 limitované edice alba Under the Radar Over the Top, 3. na promo vydání singlu Lass uns tanzen. Místo slova 'ficken' (což je v angličtině 'fuck' a v naší rodné mateřštině 'kopulovat') uslyšíte sampl zakašlání z úvodu písničky Disco Band kapely Scotch.

I'm Lonely - albová verze

Album Jumping All Over the World se dočkalo dvou reedic a v obou dvou slyšíme singlovou verzi I'm Lonely, dokonce byla nahrazena i v klasické britské edici. Skoro jakoby se po ní snažili zamést stopy. Ale to by byla škoda, protože originál má velmi působivou atmosféru, úplně jiný zážitek oproti singlu.

Jump That Rock! - albová verze

Jump That Rock (Whatever You Want) nevyšel rovnou jako 'čistý' singl, ačkoli by se to tak mohlo zdát. Jeho albovou verzi naleznete na britské edici alba Jumping All Over the World, která jako jediná tuto unikátní skladbu obsahuje. K dispozici je i o něco dostupnější live verze na DVD záznamu Live in Berlin 2008 z premiové a deluxe edice alba Jumping All Over the World - Whatever You Want. Kytarový refrén, v němž ještě nevystupují Status Quo, byl posléze použit v club mixu.

Lighten Up the Sky - nová verze

Tento edit by taky mohl snadno zapadnout, vyšel pouze na první reedici alba Jumping All Over the World s podtitulem Whatever You Want. Na reedici Expanded Edition máme znovu originál z roku 2007. Instrumentálky se chopil H.P. a vyřádil se na ni svými shouty jako nikdy. Stojí za poslech.

Troy

Tak jako v rámci projektu Hands on Scooter různí interpreti různých žánrů udělali covery na několik Scooter skladeb, tak stejně i Scooteři udělali svůj cover na písničku Troy od kapely Die Fantastischen Vier (technicky vzato je to ale remix). Vyšel v roce 2009 na albu A Tribute to Die Fantastischen Vier. Skladba je ve stejném stylu jako Lass uns tanzen, 3 Tage Wach (Scooter Remix), Pussy ('Lick It' Remix by Scooter) a Bang Bang Club - taky taková fantastická čtyřka. :-D Není nad to čas od času okopírovat sám sebe. :-)

Bigroom Blitz (feat. Wiz Khalifa) + P.A.F.F. Remix

Úplně první nahrávka páté kapitoly a hned vzácnost. :-) Všechno bylo jako obvykle - byl oznámen singl Scooter feat. Wiz Khalifa - Bigroom Blitz, zveřejněna obálka, singl vyšel jak na CD, tak digitálně, byl natočen klip. Jenže během pár dní byl singl stažen z digitálního prodeje a videoklip na Youtube zablokován z důvodu porušení autorských práv. Za dva týdny od původního data vydání vyšla nová edice a nový klip, tentokrát s názvem Scooter - Bigroom Blitz. Kam se poděl Wiz Khalifa?, napadne vás. On tam pořád je, jen upravili jeho vokály (změna je téměř nepostřehnutelná). Proč? Protože si je Scooteři tak trochu tajně vypůjčili z jedné Wizovy písničky a věřili, že bude všechno OK. Ale přišlo se na to a nastal průšvih. Proč Wize nebo někoho jiného normálně neoslovili, jestli by jim nenahrál vokál, proč to museli udělat takhle? Já to nechápu.

V klipu se Wiz pro jistotu vůbec neobjevuje, takže po obrazové stránce zůstalo video naprosto stejné. CD singl zůstal 'neporušen', žádná nová edice nevyšla, takže pokud chcete mít doma vzácnost, hopem pro něj. :-D Digitálně však nová edice vyšla. Na obalu se už rapperovo jméno nevyskytuje, rádiová i prodloužená verze má nové vokály (upravená verze vyšla i na albu T5C a na kompilaci 25 Years Wild & Wicked), ale z povrchu zemského zcela zmizel P.A.F.F. Remix. Ten totiž vyšel pouze digitálně v původní edici, kde se moc dlouho neohřál, takže ten, kdo si ho včas nestáhl, musí ho teď už jen vypirátit. U něho nedošlo k nahrazení 'starého Wize', což je vůči remixérovi dosti nevhodné. Scooter Remix je beze změny, protože tam žádné vokály naštěstí nejsou.

Aktualizace: Asi už uplynula nějaká potřebná doba a původní singl včetně remixů je opět dostupný. Stahujte, než si to zase někdo rozmyslí. :-D Naopak, z digitální distribuce zmizel bez WIzových vokálů. Rádio verzi najdete na albu, ale extended verze se tak rázem stala raritním kouskem. Kdo by to čekal? :-D

Today - instrumentální verze

Can't Stop the Hardcore byl po dlouhou dobu jediný singl, který se mohl chlubit svou oficiální instrumentální verzí, která vyšla v rámci regulérního singlu (další byl až Rave Witchers). Bylo to tehdy příjemné překvapení tak jako B-side, který se taky objevil po dlouhé době (a od té doby bohužel nic). O několik týdnů později se objevila zpráva, že na promo singlu Today taktéž vyšla jeho instrumentální verze spolu s remixem od Laurenta H. Odkaz na Laurent H Remix byl k dispozici ihned po zveřejnění zprávy, instrumentálka však nikde. Jelikož se odkazovalo na Soundcloud profil producenta, kde je k poslechu i jeho remix na Bigroom Blitz, budilo to ve mně podezření, že tato zpráva je fake a dotyčný autor se tak jen chtěl zviditelnit. Naštěstí ne, instrumentální verze Today skutečně existuje a konečně ji někdo pověsil na net! Není to fan made fake, zní prostě krásně. V refrénu není ani Vassy, takže čistý instrumentál.

Universal Nation, The First Rebirth, The House of House

Tyto instrumentálky můžeme úspěšně zařadit mezi rarity, protože byly velmi brzy po vydání alba Scooter Forever staženy z digitální distribuce kvůli porušení autorských práv. V roce 2024 dokonce vyšla reedice CD, kde tyto skladby chybí taky.

Paul Is Dead - instrumentální verze

Švédský promo singl Paul Is Dead obsahuje hned dvě instrumentální verze - rádiovou a prodlouženou. Spolu s předešlým Today velice utajené záležitosti, možná existuje takových instrumentálek daleko více. :-) Každopádně, Paul Is Dead bez vokálů určitě musíte slyšet (na internetu k sehnání radio verze), protože na pozadí hraje nenápadné piáno, které jinak docela zaniká. Myslím, že díky tomuto líbeznému piánu by skladba fungovala i jako instrumentálka na album - čistá práce.

Lugosi

Vzpomínáte na Firth of Clyde? Pokud ne, koukněte o pár odstavců výše. :-) Instrumentálka Lugosi vyšla exkluzivně pouze na vinylové edici alba God Save the Rave. Zaujímá pozici číslo 15, čímž nahrazuje country ploužák Wand'rin' Star. Můžete se tak rozhodnout, jestli si poslechnete album s dobrým či špatným koncem. :-D Není to tedy bonus, spíše druhá verze alba, řekl bych. Je možné, že se Scooteři neshodli, která skladba má uzavírat album, tak udělali tento kompromis. Nebo jim prostě skladba Lugosi nadbyla a tímto elegantním způsobem ji vydali jako lahůdku pro fanoušky. Je pravda, že stylem, monotónním beatem, délkou i temnou atmosférou se Lugosi podobá skladbě Анастасия (jiná instrumentálka na albu), takže možná si Scooteři házeli korunou také o to, která z instrumentálek bude ta 'vzácná'. Jsou to jen moje dohady, někdy až moc zapojuji fantazii. ;-) Ale to nejdůležitější je, že díky těmto instrumentálkám se vracíme do dob undergroundového Scooteru, který jsme měli všichni tak moc rádi!

Never Stop the Show - verze s jiným závěrem

Vinyl God Save the Rave je opravdu unikátní, protože na něm najdete i jinou verzi písničky Never Stop the Show. V CD verzi slyšíme hučivý rozvláčný závěr, kdežto na LP je melodie hraná na synthový klavír. Drobné detaily, které potěší.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky